OLEJEK CBD NA SEN. WSZYSTKO, CO MUSISZ WIEDZIEĆ

Jednymi z głównych przyczyn zakłóceń snu są zmartwienia, niepokój i stres. Ponieważ CBD reguluje pracę naszego układu endokannabinoidowego, chcieliśmy sprawdzić, czy CBD może być odpowiedzią na potrzebę uzyskania głębokiego i spokojnego snu.

PODSUMOWANIE:

- Wykazano, że CBD (kannabidiol) wspomaga sen poprzez wpływ na układ endokannabinoidowy organizmu.
- Wykazano również, że pomaga wyprowadzić organizm z reakcji "walcz lub uciekaj" i obniżyć poziom stresu.
- Badania wykazały, że CBD może regulować poziom hormonów snu i rytm okołodobowy organizmu.

olejek cbd na sen

Wystarczająca ilość snu ma zasadnicze znaczenie dla zdrowia i jakości życia. Przyczynia się do tworzenia pamięci, naprawy mięśni, utrzymania silnego układu odpornościowego i wielu innych.

Eksperci zalecają dorosłym osobom od siedmiu do dziewięciu godzin snu każdej nocy, aby następnego dnia czuły się energiczne i zdrowe. Standardowe podejście do łagodzenia problemów ze snem polega na stosowaniu leków nasennych, poprawie środowiska snu, a ostatnio także na stosowaniu naturalnych środków wspomagających sen, takich jak Olejek CBD.

PRODUKTY CBD NA SEN

Olejek CBD na sen
Melatonina na sen
Olejek CBD na sen
Olejek CBD na sen
Melatonina na sen
Olejek CBD na sen

Olejek cbd na sen

Olejek CBD
Olejek CBD 20
Olej CBD
Olejek CBD
Olejek CBD 20
Olej CBD

Olejek CBD 20%

SPIS TREŚCI

1) Powody, dla których nie śpimy dobrze

2) Co robić, gdy mam problemy ze snem?

3) Co to jest Cbd na sen i jak działa?

4) Dlaczego dodajemy melatoninę do oleju Cbd na sen?

5) Co mówią badania na temat Cbd i snu?

6) Jak przyjmować olej cbd na sen?

7) Jaką dawkę Cbd należy przyjmować na sen?

8) Efekty uboczne Cbd - Inne zastosowania Cbd

POWODY, DLA KTÓRYCH NIE ŚPIMY DOBRZE

Aby lepiej zrozumieć, jak poprawić jakość snu, należy ustalić, co może być przyczyną trudności w zasypianiu.

STRES

Stres i sen są ze sobą ściśle powiązane. Zbyt duży stres może uniemożliwić sen, natomiast brak snu może jeszcze bardziej zwiększyć poziom stresu.

Niezdrowy tryb życia i brak równowagi między życiem zawodowym a prywatnym są często głównymi przyczynami stresu, ponieważ umysł nie ma wystarczająco dużo czasu na relaks i pełne przetworzenie myśli z całego dnia.

Chociaż stres może być szkodliwy dla naszego zdrowia, ewolucyjnie jesteśmy zmuszeni do odczuwania stresu, aby mieć jak największe szanse na przetrwanie w sytuacjach niebezpiecznych lub zagrażających życiu.

Stres powoduje, że autonomiczny układ nerwowy uwalnia duże ilości adrenaliny i kortyzolu, co powoduje przyspieszenie akcji serca i zwiększenie ilości krwi krążącej w organizmie, dzięki czemu jesteśmy czujni i gotowi do działania.

Jest to nasza reakcja "walcz lub uciekaj" i ma kluczowe znaczenie dla przetrwania.
Problem polega na tym, że ponieważ nasz umysł i ciało są ze sobą połączone, wszystko, co postrzegamy jako stresujące, będzie wywoływać tę reakcję fizyczną, nawet jeśli nie jest niebezpieczne lub nie zagraża życiu.

cbd skutki uboczne

CAFFEINE

Według badań przeprowadzonych w 2019 r. w Polsce wypija się 95 milionów filiżanek kawy dziennie, a 10% kawoszy wypija sześć lub więcej filiżanek w ciągu jednego dnia. Herbata i napoje bezalkoholowe to również popularne napoje zawierające kofeinę.

Kiedy pijemy napoje zawierające kofeinę, największe jej stężenie we krwi występuje godzinę po spożyciu, a po sześciu do siedmiu godzinach zmniejsza się o około połowę.

W zależności od wzrostu, wagi, stylu życia i tolerancji, kofeina pozostaje w organizmie przez co najmniej 10-12 godzin, zanim zostanie całkowicie wyeliminowana.

Oznacza to, że jeśli wypijesz filiżankę kawy po obiedzie, skutki działania kofeiny możesz odczuwać jeszcze po północy. Kofeina jest środkiem pobudzającym, który oddziałuje na nasz centralny układ nerwowy. Może sprawić, że poczujemy się bardziej czujni, ponieważ zwiększa tętno i ciśnienie krwi.

Chociaż skutki zbyt późnego picia kawy odgrywają ważną rolę w utrzymywaniu nas w stanie czuwania w nocy, brak kawy może również zakłócać sen. Tolerancja na kofeinę może narastać dość szybko, a w przypadku przyjmowania mniejszej niż zwykle dziennej dawki, mogą wystąpić objawy odstawienia kofeiny, takie jak bóle głowy, drażliwość, bóle mięśni i niepokój.

cbd na sen

CODZIENNE NAWYKI

Nasz styl życia jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na to, jak dobrze śpimy w nocy. Nawyki mogą nas wzmacniać lub osłabiać, a często, gdy pojawiają się problemy ze zdrowiem psychicznym i fizycznym, można je powiązać z naszymi codziennymi nawykami.

Zbyt duża ilość alkoholu lub tytoniu, brak ćwiczeń fizycznych lub późne posiłki mogą zakłócać sen.

Nasz organizm potrzebuje czasu, aby się wyciszyć w nocy, a oglądanie telewizji czy przeglądanie telefonów nie jest wystarczające. Naukowcy odkryli, że czas spędzony przed ekranem opóźnia naturalną produkcję i uwalnianie melatoniny, dlatego wyłączanie wszelkich urządzeń elektronicznych co najmniej godzinę przed snem jest najlepszym sposobem na spokojny sen.

Innym częstym sabotażystą jest brak spójnego harmonogramu snu. W ciągu dnia nasze ciała produkują hormony w różnych celach, przewidując powtarzające się zachowania i kierując się rytmem okołodobowym.

Utrzymanie stałego harmonogramu snu pozwoli naszemu organizmowi przystosować się i uwalniać hormony snu o tej samej porze każdej nocy, co przyczyni się do bardziej regularnego rytmu snu.

WARUNKI ZDROWIA FIZYCZNEGO I PSYCHICZNEGO

W Polsce 4 na 10 osób cierpi z powodu bólu przewlekłego, który zakłóca wszystkie aspekty życia, od wydajności w pracy po jakość snu. Może to być przewlekły ból spowodowany przewlekłą chorobą, ból wywołany drobnymi urazami lub ból wynikający ze złej postawy ciała w ciągu dnia. Niestety, badania wykazały, że niewystarczająca ilość snu zwiększa wrażliwość na ból, co jeszcze bardziej nasila problem.

Zaburzenia psychiczne, takie jak lęk, depresja lub zespół stresu pourazowego (PTSD), są również częstą przyczyną utraty snu. Nawet jeśli zdajesz sobie sprawę, że śpisz więcej niż zwykle, te schorzenia mogą negatywnie wpływać na zdolność mózgu do przetwarzania informacji i mogą prowadzić do pogorszenia jakości snu. Coraz wyraźniej widać, że istnieje związek między zdrowiem psychicznym a snem oraz że brak snu może być zarówno przyczyną, jak i skutkiem zaburzeń psychicznych.

INNE LEKI

Ponieważ wiele procesów w naszym organizmie jest ze sobą powiązanych, trudno jest leczyć jeden problem bez wywoływania kolejnego. Różne leki mogą negatywnie wpływać na sen, nie pozwalając zasnąć w nocy lub powodując senność w ciągu dnia. Ponieważ substancje chemiczne działają na każdego w inny sposób, pacjent może mieć problemy ze snem z powodu leków, podczas gdy inni nie mają takich problemów. Jeśli zauważysz, że któryś z leków zakłóca Twój naturalny rytm snu, najlepiej porozmawiaj o tym z lekarzem.

CO ROBIĆ, GDY MAM PROBLEMY ZE SNEM?

Zaleca się, by spać od 7 do 9 godzin, mając świadomość, że potrzeby te mogą się zmieniać w ciągu całego życia. Ważne jest, aby dostosować te zachowania, które mogą szkodzić jakości naszego snu, i unikać takich wzorców, jak poniższe:

- Drzemki trwające dłużej niż 2 godziny
- Nieregularne pory budzenia się i kładzenia spać
- Tytoń, alkohol, kofeina
- Stymulująca aktywność przed snem (sport, sieci społecznościowe...)
Po skorygowaniu tych zachowań, jeśli jakość naszego snu nie uległa poprawie, możemy rozważyć inne opcje. Niektóre leki zalecane w przypadku zaburzeń snu to leki hipnotyczne, a w zależności od profilu snu danej osoby mogą być również zalecane leki przeciwdepresyjne. Leki te mają potencjalne działania niepożądane. Z tego powodu przyjmowanie Olejek CBD może być dobrym rozwiązaniem uzupełniającym leczenie i poprawiającym jakość naszego snu.

olejek cbd na sen

CO TO JEST OLEJEK CBD NA SEN I JAK DZIAŁA?

CBD (skrót od kannabidiolu) jest nietoksycznym związkiem roślinnym występującym w konopiach w stosunkowo dużej ilości. CBD jest głównym składnikiem aktywnym w produktach na bazie konopi, w tym olejach, nalewkach, tabletkach, preparatach do stosowania miejscowego i produktach do pielęgnacji skóry. W przeciwieństwie do THC (Tetrahydrokannabinol), innego kannabinoidu występującego w konopiach indyjskich, CBD nie ma działania psychoaktywnego.

W raporcie Komitetu Ekspertów ds. Uzależnień od Leków Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wykazano, że w przypadku CBD nie wykazano żadnych istotnych działań niepożądanych ani potencjału uzależniającego, natomiast wykazano jego potencjał terapeutyczny.

Po spożyciu CBD oddziałuje na układ endokannabinoidowy (ECS), czyli sieć receptorów i przekaźników rozmieszczonych w całym organizmie.

ECS odpowiada za utrzymanie równowagi między funkcjami układu sercowo-naczyniowego, nerwowego i odpornościowego naszego organizmu oraz reguluje wiele istotnych funkcji, takich jak sen, nastrój, ból i apetyt.

CBD oddziałuje na tę sieć receptorów poprzez naśladowanie endokannabinoidów wytwarzanych naturalnie przez organizm ("endogenne kannabinoidy"). W ten sposób wspomaga funkcjonowanie ECS i pomaga organizmowi lepiej przystosować się do zmian w środowisku.

Niestety, układ endokannabinoidowy jest podatny na wpływ środowiska, w którym żyjemy, a kilka czynników może go osłabić. Badania wykazały, że długotrwała ekspozycja na kortyzol obniża poziom endokannabinoidów, a przewlekły stres może hamować działanie receptorów kannabinoidowych typu CB1. Przy braku kannabinoidów i funkcjonalnych receptorów nasz ECS nie jest w stanie prawidłowo regulować wszystkich procesów, które powinien.

DLACZEGO DODAJEMY MELATONINĘ DO OLEJKU NASENNEGO CBD?

Melatonina jest hormonem naturalnie występującym w naszym organizmie, wytwarzanym w szyszynce mózgu poprzez przekształcanie serotoniny w melatoninę i regulującym cykle snu i czuwania. Melatonina jest wytwarzana z niezbędnego aminokwasu tryptofanu, który jest pozyskiwany z diety lub suplementów diety. Aby poprawić regulację snu, należy zwiększyć spożycie tryptofanu w celu zwiększenia produkcji melatoniny w organizmie.

CO MÓWIĄ BADANIA NA TEMAT CBD I SNU?

Badania wykazały, że olejek CBD może regulować nasz cykl snu i czuwania oraz pomagać nam spać spokojniej. Jednym ze sposobów, w jaki to robi, jest bezpośredni wpływ na ilość adenozyny wytwarzanej przez organizm. Adenozyna jest związkiem, który reguluje uczucie zmęczenia: wysoki poziom adenozyny powoduje uczucie zmęczenia, natomiast niski poziom sprawia, że człowiek czuje się bardziej pobudzony. Olejek CBD nie powoduje, że organizm wytwarza więcej adenozyny niż w sposób naturalny, po prostu pomaga organizmowi lepiej ją regulować. Dlatego CBD nie powoduje uczucia senności w ciągu dnia, ponieważ wspomaga naturalny rytm organizmu.

Najważniejszą rzeczą, jeśli chodzi o sen, jest jego jakość. Jeśli spałeś przez dziewięć godzin, ale jakość Twojego snu była niska, najprawdopodobniej nie będziesz czuł się dobrze następnego dnia, nawet jeśli spałeś zalecane dziewięć godzin.

Podczas snu przechodzimy przez wiele etapów, z których jednym z najważniejszych jest faza REM. Nasz mózg przetwarza wszystkie informacje z całego dnia i pomaga tworzyć nowe połączenia na podstawie tych informacji. Na przykład, jeśli uczysz się do egzaminu i wielokrotnie przerabiasz daną lekcję, to tylko wtedy, gdy prześpisz się z nią, informacja ta przejdzie do pamięci długotrwałej.

Leki nasenne pomagają zasnąć i utrzymać sen, ale wiele z nich blokuje sen REM, co sprawia, że w ciągu dnia jesteś senny i drażliwy. Olejek CBD może jednak wspomagać naturalny sen REM poprzez zwiększanie poziomu endokannabinoidów w organizmie, które są odpowiedzialne za regulację cyklu snu.

JAK PRZYJMOWAĆ OLEJEK CBD NA SEN?

KROPLE CBD

Najbardziej rozpowszechnioną formą jest stosowanie podjęzykowe. Wystarczy umieścić kilka kropli pod językiem i przytrzymać je tam przez około minutę. Jest to szybki i skuteczny sposób na dostarczenie CBD do krwiobiegu, a także bardziej opłacalne rozwiązanie do codziennego stosowania. Ważne jest, aby monitorować spożycie. Dzięki dozownikowi z pipetą (do którego często dołączane są olejki CBD) łatwo jest pobrać większą ilość.

CBD KAPSUŁKI

Innym bardzo popularnym sposobem jest przyjmowanie CBD w postaci kapsułek. Jest to dobry punkt wyjścia: dawkowanie jest łatwe, a wiele osób jest przyzwyczajonych do przyjmowania tabletek lub kapsułek, więc jest to dla nich całkowicie znajome.

olejek cbd na sen

JAKĄ DAWKĘ CBD POWINIENEM PRZYJMOWAĆ, ABY SPAĆ?

Idealna dawka CBD dla każdej osoby jest inna. Czynniki takie jak wzrost, waga, poziom aktywności i tolerancja określają ilość CBD, jaką należy przyjmować, aby uzyskać najlepsze wyniki. Możesz skorzystać z naszego kalkulatora dawkowania CBD, aby znaleźć optymalną dawkę oleju CBD.

Mamy wiele różnych produktów CBD, które można łatwo włączyć do swojej rutyny. Olejek CBD działa najszybciej, a kilka kropli można łatwo zaaplikować pod język przed snem. Jeśli nie wiesz, kiedy zażyć olej CBD, możesz spróbować zażyć go na pół godziny do godziny przed snem. Zazwyczaj najlepiej jest zacząć od małej dawki i stopniowo zwiększać ilość CBD, gdy jest to potrzebne.

Olejki CBD można również przyjmować z melatoniną, aby ułatwić zasypianie. Takie połączenie jest jednak dostępne tylko w Polsce i innych krajach UE, ponieważ w Wielkiej Brytanii melatonina nie jest dostępna bez recepty. Melatonina jest hormonem naturalnie wytwarzanym przez organizm, który ułatwia zasypianie. Olejek melatoninowy z Cbd pomaga szybciej zasypiać i spać spokojniej przez całą noc, nie powodując przy tym tolerancji ani uzależnienia. Badania sugerują, że CBD może nawet zwiększać skuteczność działania melatoniny.

Jeśli wolisz stosować CBD w formie jadalnej, mamy przekąski z CBD, w tym żelki i ciasteczka, które możesz dodać do posiłku na kilka godzin przed snem. Istnieją również sposoby, w jakie CBD może poprawić samopoczucie w postaci produktów kosmetycznych CBD, takich jak olejek CBD do masażu lub maseczka z oczyszczonej glinki CBD. A jeśli chcesz zachować prostotę, ale nie lubisz przyjmować olejek CBD, możesz zażywać nasze CBD kapsułki, które są dostępne również w wersji wegańskiej.

SKUTKI UBOCZNE CBD

Według Światowej Organizacji Zdrowia, "CBD jest ogólnie dobrze tolerowane i ma dobry profil bezpieczeństwa". Jeśli przyjmuje się odpowiednią ilość leku, mało prawdopodobne jest wystąpienie jakichkolwiek skutków ubocznych. Suche usta, biegunka, zmniejszony apetyt, senność i zmęczenie to główne skutki uboczne stosowania CBD. Należy pamiętać, że CBD może również wchodzić w interakcje z innymi przyjmowanymi lekami i potencjalnie zmieniać ich działanie w negatywny sposób, dlatego należy najpierw skonsultować się z lekarzem.

INNE ZASTOSOWANIA CBD

Najlepszą rzeczą w CBD jest to, że wspomaga on ECS w jego funkcjach, umożliwiając łatwiejszą komunikację między różnymi częściami ciała.

Nasz układ SEC reguluje szereg funkcji życiowych: sen, nastrój, apetyt, zwalczanie bólu, regulację stresu i wiele innych. CBD pomaga naszemu organizmowi utrzymać dobry stan zdrowia, co naturalnie prowadzi do wielu korzyści.
Według badań, stosowanie CBD wiąże się ze zmniejszeniem bólu i stanów zapalnych, obniżeniem poziomu stresu i niepokoju oraz dobrym stanem skóry.

Masz problemy z zasypianiem?

Nie wahaj się wysłać do nas wiadomości e-mail z zapytaniem na adres support-pl@naturecan.com, a my z przyjemnością udzielimy Ci pomocy.

PODSUMOWANIE

Sen ma fundamentalne znaczenie dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia, ale miliony ludzi w Wielkiej Brytanii walczą o to, by mieć wystarczającą ilość snu. Ważne jest, aby spróbować zidentyfikować pierwotną przyczynę problemów ze snem i zająć się nimi. U wielu osób może to być spowodowane stresem lub intensywnym trybem życia, u innych - niezdrowymi nawykami. W obu przypadkach niewystarczająca ilość snu może spowodować więcej problemów zdrowotnych w przyszłości.

CBD może pomóc w wielu sprawach dzięki interakcji z naszym układem endokannabinoidowym. Nasz układ endokannabinoidowy odgrywa ważną rolę w sposobie, w jaki śpimy; jest on odpowiedzialny za regulację rytmu okołodobowego, wyłączenie trybu walki lub ucieczki oraz regulację hormonów snu (adenozyny), kiedy ich potrzebujemy. Jeśli nasz ECS jest słaby, nie może zadbać o wszystkie te funkcje tak, jak powinien. I tu właśnie z pomocą przychodzi CBD. CBD pomaga organizmowi przystosować się do wszelkich zmian i problemów, co z kolei może przyczynić się do lepszego snu.

Można spróbować zażyć kilka kropli olejku CBD, jednak jeśli problemy ze snem nie ustępują, radzimy skonsultować się z lekarzem.

REFERENCJE

https://www.sleepassociation.org/sleep-treatments/cbd/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11303075/
https://www.webmd.com/sleep-disorders/sleep-deprivation-effects-on-memory
https://www.sleep.org/how-sleep-adds-muscle/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3256323/
https://www.sleepfoundation.org/how-sleep-works/how-much-sleep-do-we-really-need
https://www.theguardian.com/society/2018/feb/25/britons-epidemic-sleeplessness-damaging-health
https://www.medicalnewstoday.com/articles/322994#stress-and-sleep
https://www.ceutagroup.com/the-coffee-market-in-2019/
https://www.medicalnewstoday.com/articles/321784
https://www.healthline.com/health/caffeine-effects-on-body
https://www.medicalnewstoday.com/articles/324768

https://www.sleepfoundation.org/teens-and-sleep/screen-time-and-insomnia-for-teens
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2769007/
https://www.britishpainsociety.org/media-resources/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30692228/
https://www.sleepfoundation.org/mental-health
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28928187/
https://www.everydayhealth.com/sleep/medications-that-affect-sleep.aspx
https://www.webmd.com/sleep-disorders/sleep-101
https://blogs.unimelb.edu.au/sciencecommunication/2017/10/10/sleeping-tablets-how-do-they-affect-your-sleep/
https://link.springer.com/article/10.1007/s11920-017-0775-9
https://www.health.harvard.edu/blog/cbd-and-other-medications-proceed-with-caution-2021011121743
https://www.aviva.com/newsroom/news-releases/2017/10/Sleepless-cities-revealed-as-one-in-three-adults-suffer-from-insomnia/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4677118/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6326553/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14746372/
https://www.medicalnewstoday.com/articles/endocannabinoid